بهترین متخصص کمر و ستون فقرات

rotator2-1-1053x550_c

هنگامی‌که شما با درد مزمن کمر یا گردن مواجه هستید یا با این مشکل به‌طور ناگهانی مواجه شده‌اید، گاهی اوقات به نظر می‌رسد نیمی از فرآیند درمان شما پیدا کردن متخصص مناسب برای تشخیص و درمان مشکل شما باشد. به‌این‌ترتیب در بسیاری از مواقع فرد بیمار مجبور می‌شود با تعداد زیادی از متخصصان ملاقات کند و گاهی اوقات هر یک از این متخصصان دارای نظرات مختلف و بعضاً متناقض درباره روش درمانی مناسب برای شما هستند.

کلینیک فیزیوتراپی آرمانی از روش‌های درمان جامع فیزیوتراپی برای کمک به شما جهت بازیابی سلامتی و از بین بردن درد کمک می‌نماید. متخصصان ما با توجه به تجربه خود در درمان تعداد زیادی از بیماران، به‌خوبی دریافته‌اند که استفاده از روش‌های فیزیوتراپی سفارشی با توجه به شرایط هر فرد می‌تواند بهترین نتایج را در درمان مشکلات ستون فقرات و کمر داشته باشد. به‌این‌ترتیب برای طراحی برنامه درمانی مناسب برای هر بیمار، نحوه زندگی و نیازهای سلامتی وی موردتوجه قرارگرفته و از یک برنامه جامع برای درمان مشکلات ایجادشده در ناحیه ستون فقرات وی استفاده می‌شود. این برنامه می‌تواند شامل استفاده از آخرین داروها و برنامه‌های درمانی برای بیمار به همراه مدیریت درد باشد.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یک روش درمانی مؤثر برای اکثر موارد درد ایجادشده در ناحیه کمر می‌باشد. در فرآیند فیزیوتراپی بیمار به‌طور نزدیک با متخصص فیزیوتراپی که دارای دانش و تجربه خاص در حوزه کشش، تقویت و تمرین‌های حرکتی ناحیه کمر است کار کرده و به‌این‌ترتیب یک راهکار درمانی ایمن و مؤثر در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. به این منظور مهم است بهترین متخصص دیسک کمر آموزش کافی را درباره نحوه درمان در اختیار شما قرار دهد تا به‌تدریج شما بتوانید فرآیند بهبودی خود را به دست گرفته و مابقی مسیر درمان را بدون کمک وی طی نمایید.

چگونه متخصص فیزیوتراپی به افراد کمک می‌کند؟

متخصص فیزیوتراپی آموزش لازم را درباره نحوه فعالیت بدن به شما ارائه کرده و با تشریح آناتومی بدن و فیزیولوژی آن، به افراد درباره مکانیزم‌های بدن همچون کشش، تقویت و تمرین‌های حرکتی توضیح می‌دهد. متخصص فیزیوتراپی همچنین ممکن است به بیمار خود توصیه کند از سایر روش‌های درمانی غیر جراحی شامل اولتراسوند، گرما درمانی، حرارت درمانی، تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS)، آب‌درمانی، ماساژ، یا درمان دستی ستون فقرات برای رفع مشکل خود استفاده کند.

هنگام ملاقات با متخصص فیزیوتراپی چه انتظاری باید داشت؟

در جلسه ملاقات، متخصص فیزیوتراپی معاینات لازم را بر روی شما انجام داده و وجود هرگونه محدودیت حرکتی در مفاصل یا ضعف احتمالی در عضلات شما را مشخص می‌کند. علاوه بر این متخصص فیزیوتراپی سعی می‌کند مکان‌های پخش شدن درد در ناحیه کمر را شناسایی نماید. به‌این‌ترتیب برای کاهش درد در ناحیه کمر می‌توان از روش‌های گرما یا سرما درمانی و ماساژ و نیز درمان به‌وسیله امواج مافوق صوت استفاده کرد. به‌هرحال باید توجه داشته باشید که این روش‌ها نقطه اتکای اصلی روش‌های فیزیوتراپی نیستند. در حقیقت این نوع از روش‌های درمانی که در اصطلاح متخصصان فیزیوتراپی به آن‌ها مودالیتی گفته می‌شود، کمتر برای افراد بیمار استفاده می‌گردد. باوجودی که این روش‌ها باعث می‌شوند بیمار در هنگام درمان احساس بهتری پیدا کند، اما کاهش درد ایجادشده درنتیجه آن‌ها اغلب فقط یک وضعیت موقتی است.

در سال‌های اخیر، متخصصان فیزیوتراپی از فعالیت‌های فیزیکی به‌عنوان بخشی از فرآیند درمان خود استفاده می‌کنند. این فعالیت‌ها ممکن است در ابتدا کمی درد برای بیمار به همراه داشته باشند، اما در بلندمدت نتایج آن‌ها ماندگار بوده و باعث تقویت عضلات کمر و از بین رفتن کامل درد می‌شوند.

به‌ این‌ ترتیب متخصصان فیزیوتراپی که در برنامه درمانی خود از حرکت‌های درمانی، تمرین‌های کاهش درد، تقویت عضلات و حالت‌دهی به اعضای بدن استفاده می‌کنند و به افراد بیمار توصیه می‌نمایند به‌تدریج فعالیت خود را افزایش دهند، معمولاً بیشترین آمار موفقیت را در درمان افراد بیمار دارند.

شرایطی که امکان درمان آن‌ها با استفاده از خدمات متخصص فیزیوتراپی کمر و ستون فقرات وجود دارد به شرح زیر هستند:

در کلینیک فیزیوتراپی آرمانی متخصصین ستون فقرات و کمر علاوه بر درمان مشکلات کمر، سایر مشکلات مربوط به مفاصل و ماهیچه‌ها را نیز درمان می‌کنند. سایر مشکلاتی که در کلینیک آرمانی درمان می‌شوند عبارت‌اند از:

• مشکلات شانه و درد ناشی از آن‌ها
  • مشکلات زانو مثل آرتروز زانو، دررفتگی کشکک و سایر موارد مانند آن
  • مشکلات مچ دست و قوزک
  • تمام انواع بی‌ثباتی‌ها، دررفتگی‌ها، یا نیم دررفتگی‌های مفاصل دست، زانو، پا و لگن

انواع مختلف تخصص‌های مفید برای مشکلات کمر و ستون فقرات

در این حوزه متخصصان دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به درمان مشکلات ایجادشده در ناحیه کمر و ستون فقرات شما کمک کنند. برخی از این متخصصان به شرح زیر هستند:

• متخصص ارتوپدی: متخصص ارتوپدی کسی است که دارای دانش و تخصص در زمینه درمان مشکلات ایجاد شده در سیستم عضلانی اسکلتی بدن است. مسلم است که حوزه فعالیت متخصص ارتوپدی ستون فقرات را نیز شامل می‌شود.
  • متخصص روماتولوژی: متخصص روماتولوژی دارای دانش و تخصص در زمینه درمان آرتروز است. با توجه به اینکه امروزه بیش از ۱۰۰ نوع از این بیماری شناسایی شده است، بسیاری از متخصصان به‌طور خاص در زمینه درمان التهاب ناشی از انواع مختلف آرتروز فعالیت می‌کنند.
  • متخصص اعصاب: متخصص اعصاب پزشکی است که دارای دانش و تجربه در زمینه سیستم عصبی بدن می‌باشد. بخش عمده‌ای از این حوزه بر افرادی تمرکز دارد که دچار حمله مغزی یا بیماری پارکینسون شده‌اند یا به بیماری‌های مشابه در ناحیه مغز مبتلا هستند.
  • متخصص درمان دستی: این افراد دارای تخصص و دانش کافی در زمینه روش‌های مختلف درمان از طریق ایجاد تغییر در وضعیت اعضای بدن هستند و به‌این‌ترتیب با رفع مشکلات ستون فقرات بر روی عملکرد کل بدن فرد تأثیر می‌گذارند.
  • متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی: این افراد دارای تخصص خاص در حوزه عملکرد فیزیکی اعضای بدن می‌باشند. این نوع تخصص می‌تواند شرایط لازم را برای توان‌بخشی تمام آسیب‌های واردشده به بدن و علائم ناشی از آن‌ها شامل درد در ناحیه پایین کمر، آسیب‌دیدگی‌های ورزشی و موارد مانند آن‌ها فراهم کند.

در کلینیک فیزیوتراپی آرمانی متخصصان ما ضمن بهره‌گیری از بهترین و باتجربه‌ترین متخصصان فیزیوتراپی کمر و ستون فقرات، با استفاده از بروزترین تجهیزات روز فیزیوتراپی جهان به کمک بیماران مبتلا به مشکلات کمر می‌شتابند. متخصصین این کلینیک فیزیوتراپ‌های آموزش‌دیده و مجرب در زمینه بیماری‌های ستون فقرات و کمر هستند. در کلینیک ما بیش از ۹۰ درصد بیماران با استفاده از رویکردهای فیزیوتراپی کاملاً مداوا شده و به زندگی عادی خود بازگشته‌اند. درصورتی‌که بیماران نیاز به جراحی داشته باشند، متخصصان ما بهترین جراحان را به آن‌ها معرفی خواهند کرد. به‌هرحال، تحقیقات نشان داده در بیش از ۹۵ درصد بیماری‌های کمر و ستون فقرات، بهبودی بیماران با استفاده از روش‌های فیزیوتراپی بسیار بهتر و رضایت‌بخش‌تر از درمان‌های جراحی بوده است.